Pages

Nuffnang Ads

Tuesday 6 September 2011

Akibat Terlalu Inginkan I-note

gajet ni produk thailand. takpelah. janji bukan tiruan. dah lame aku kenal produk I mobile ni.


Salam dan selamat sejahtera. Semoga aman dan tenang selalu. Hari ni aku memang fucked up gile. Kisahnye bermula apabila aku mencari produk I mobile yang bernama I-note. Ya. Ia adalah sebuah tablet PC. Dengan perasaan teruja untuk membeli benda alah ini (nak buat barang hantaran kahwin), aku menghabiskan masa 2 hari untuk google bende ni.

skrin 7" pon oklah... janji ringan dan selesa dipegang.


Search punye search, aku dapat maklumat yang menghalakan aku dekat website tempahan hantaran gajet ini. iaitu mobile88. produk tu tak ditunjukkan harga pon. Begitu jugak dengan pembekal sah ataupon authorize dealer. Jadi aku tinggalkan komen dalam tab-buy sell dalam website tu.

Korang nak tau ape jadi lepas tu? E-mel aku dispam oleh pihak luar yang menawarkan harga lumayan terhadap gajet tersebot. secare teknikalnya bukanlah dispam sebab e-mel yang aku dapat tu dari manusie jugak. Bukan dari sistem e-mel automatik.

Tapi tawaran yang aku dapat memang super special macam untuk 3 device dengan harga RM1400. ade yang tawarkan aku RM550 siap dengan free gift dan waranty setahun. Memang murah gile. TAPI siapa nak pakai sampai 3 device sekali gus? Macam mana dengan waranty? Ini disebabkan semue produk yang ditawarkan tu barang import dari luar negara. Entah macam mana payment method yang aku kena buat nanti dan macam mana pulak kalau aku kene tipu? Dahla aku tengah sengkek ni. Nak beli peti ais lagi.

So, aku pon konteklah authorized dealer dari laman sosial facebook. Dia kata, jangan beli barang import ni, sebab takde SIRIM dan dikhuatiri fake. Bio mahal. Kalau ade problem dekat device, at least boleh repair dekat sini jugak. Bukan dekat UK. Dia jugak ade bagi lokasi nak membeli bende ni. Senang.

Aargh... setakat ni aku baru handle 4 e-mel yang masih mengharapkan dan bertawar-tawar supaye aku membeli bende ni. Tak taulah malam nanti ape jadi. Entah ade lagi ke tak?

Device ni sangat best sebab die murah. Kurang dari RM900. boleh masok sim kad plak tu. Kebayakkan tablet yang berjename macam blackberry playbook, samsung shit tab(optional) yang hargenye mencecah 1200 pon tak boleh masok sim kad, cume bergantong dengan wi-fi semata-mata. Dengan tablet I-mobile ni bolehla menggantikan laptop aku sebagai mobil browser yang baterinye cepat beno habes... takde peluang langsong aku nak berinternet diluar rumah. tak sampai 3 jam aje dah mati. Berat die cume 470g aje. Berbanding laptop aku yg 3kg bila masok beteri.

Nak tau lebih lanjot pasal gajet ni, boleh klik link diatas.

Sekian, terima kasih


No comments:

Post a Comment