Pages

Nuffnang Ads

Sunday 19 August 2012

Review Starship Troopers Invasion


Aku jamin korang yang pernah tengok filem starship troopers mase tahun 90-an dulu tak mahu miss tengok filem CGI sci-fi yang penuh aksi ini. Filem asal starship trooper dihandle 100% oleh orang putih. Tapi untuk filem CGI kali ni, diarahkan oleh Shinji Aramaki dan kesemua animasi CG ini dilakukan oleh orang jepun dan sedikit orang korea. Dan kualitinya sangat mengagumkan.
reka bentuk suit trooper yang sangat canggih. Ala-ala suit trooper dalam game HALO gitu
 Sekilas pandang, kerekter dalam filem ni ada yang nampak macam karekter dari game metal gear solid, begitu jugak dengan suit tenteranya yang canggih ada feel MGS. Karekter Johnny Rico pun nampak macam solid snake! Haha!

Kisah ini menceritakan krew kapal Alicia yang diarahkan untuk menyelamatkan survivor yang terdiri dari trooper, banduan askar (Hero), perisik tentera (Carl Jenkins) dan kapten kapal (Carmen Ibanez) dari serangan serangga alien yang tak terkira banyaknya terhadap Fort Casey.
Fort Casey adalah pangkalan tentera persekutuan yang bertapak diatas sebuah asteroid.

askar serangga yang sangat ramai dan susah dibunuh.
askar serangga ini juga mempunyai abiliti untuk hidup di angkasa lepas tanpa bantuan oksigen. Menjadikan ia musuh yang sangat sukar ditewaskan.
 Namun begitu, perisik tentera yang asalnya nak diselamatkan tu belot, dan melarikan diri bersama sebuah kapal bernama John A. Warden bersama-sama kargo rahsia, iaitu seekor permaisuri serangga yang sangat kuat. Salah satu abiliti permaisuri serangga ini adalah mengawal kapal angkasa, dan menghasilkan tentera serangga yang tak terkira banyaknya dan juga kuasa psikik. Siapa pernah tengok filem starship trooper yang terdahulu, akan paham ciri-ciri ni yang biasa ada pada queen bug.

Dan queen bug itu telah mengawal kapal john A. Warden dengan tujuan menghempaskan kapal itu ke bumi dan membiak di bumi.
Kapal angkasa John A. Warden melalui wormhole untuk jalan singkat ke bumi.
pangkalan satelit L-6 yang di handle sendiri oleh johnny rico.
dalam cerita ni, Johnny Rico dah naik pangkat jadi jeneral.
Jadi misi tentera didalam kapal Alicia ni tadi ialah untuk menawan semula kapal John A. Warden dan memusnahkan semua serangga alien termasuk queen bug itu tadi. Di dalam filem ni jugak, macam-macam senjata baru yang tak pernah ada dalam file starship trooper ditunjukkan. Macam meriam laser yang bapak besar, bom nuklear, mecha baru yang digunakan untuk menentang serangga alien. Memang cool gila...
design mecha ni pun nampak macam mecha didalam game MGS.
 Ini pendapat aku bagi filem ni- Plot cerita sangat bagus. Aksi sangat dramatik dan mendebarkan. Mecha, awek CGI yang vody vaek. Kapal angkasa yang canggih dan peralatan ketenteraan yang sangat cool. Cuma aku tak puas hati filem ni Cuma 1 jam setengah. So, mengikut penilaian aku, aku bagi filem ni

No comments:

Post a Comment