Pages

Nuffnang Ads

Wednesday 15 August 2012

Rancangan Awal Proposal Twin-X#5


Dari dua minggu lepas, SEMUA kerja freelance, commission, art-trade tak kiralah online ke, dalam dunia sebenar ke, semuanya dah aku siapkan. Aku berasa sangat lapang. Kini masih menunggu duit masyuk. Disamping menghabiskan hari-hari terakhir di ofis untuk bercuti panjang. Agagaga.

Apa yang aku risaukan adalah, aku jarang boleh rilek-rilek macam ni. Nanti bila-bila masa job masuk, sekali melambak masuk. Bila dah melambak masuk, aku jadi pening dan terpaksa buat pilihan, nak tolak yang mana satu? Bukannya aku saja nak tolak ke apa... Cuma aku tak suka kompeni sekian-sekian bagi deadline pendek sangat. Time aku rilek-rilek tak nak bagi. Time aku tengah menggelabah, bagi selonggok. Maijiet.

Sebut pasal deadline pendek sangat ni, aku pernah buat freelance dengan kompeni ilustrasi kat puchong tahun lepas. Job berkenaan deadlinenya cuma seminggu lebih. Ilustrasi yang harus dilukis pulak adalah berjumlah 82 unit. Sebab sangat rumit dan aku terpaksa banyak buat research sikit untuk menyiapkan ilustrasi berkenaan. Ia adalah ilustrasi untuk beku teks tingkatan 5 tak silap aku. Bekenaan drama kehidupan orang kampung dan berkaitan dengan hutan dan tumbuhan.

Ini menyebabkan aku terpaksa topup broadband aku hampir setiap minggu untuk mencari gambar tumbuhan-tumbuhan tertentu untuk dibuat rujukan. Ini memang aku takde masalah. kerja tetap kerja. Bayaran yang diberi taklah mahal sangat. Tak sampai rm500 pun untuk 82 ilustrasi.

Yang aku bengang sangat tu, deadline seminggu lebih, tempoh menunggu untuk mendapatkan bayaran adalah 2 bulan.

FUCK! FUCK! Maijiet!

Ada jugak job yang aku buat baru-baru ni dah siap dan dihantar bulan lepas. tapi hujung minggu hari tu aku cek belen dalam bank aku takde pertambahan la pulak. Deja vu? Mother fucked la aku macam ni... shieth! Fuackh!



Okey. Cuti seminggu nanti memang aku nak bercuti sekejap aje. Lepas tu aku akan terus balik ke sini. Rancangan adalah untuk membuat proposal twin-x#5 aku. Holy shit. Inilah kali pertama aku buat proposal untuk volume twin-x. Padahal sudah bertahun aku lukis komik ni.



Kepada peminat twin-x semua yang sabar menanti, janji siap, eh, janji mesti ditepati. Komik twin-x#5 akan terbit tahun depan. Hujung tahun kot. Agagagaga.

skymaster - warlord, jentera baru joshua didalam twin-x#5
vhecm - forbidden, jentera yang akan dipandu aizam dalam twin-x#5


Akhir kata, selamat bercuti dan selamat balik kampung. Kepada sesiapa yang takde kampung macam aku, duduk dalam rumah diam-diam buat kerja, jimat duit.
Dan yang paling penting, BERHATI-HATI DIJALAN RAYA!

Sekian terima kasih.

14 comments:

  1. kenapa vhecm guna concept tenaga daripada perpetual motion? kenapa x guna konsep lain? atomic battery ke, antimatter ke, apa2 yang ikut logik?

    sunnatullah tak berubah.

    Kerana engkau tidak sekali-kali akan mendapati sebarang perubahan bagi Sunnatullah, engkau tidak sekali-kali akan mendapati sebarang penukaran bagi perjalanan sunnatullah itu. (Fathir: 43)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam komik multiverse aku yang masih dalam perancangan, aku ade gunakan sumber tenaga lain macam bateri nuklear, plutonium dioxide.
      bagi aku sumber tenaga macam nuklear ni banyak keburukkannye. dalam animasi gundam seed dah banyak pakai bende ni, dan kalau boleh, aku tak mau ulang guna kaedah yang sama dalam penghasilan tenaga.

      setakat ni perpetual motion ganerator masih takde sape pernah aplykan dalam animasi, atau komik. kalau aku ada miss, ko boleh sebutkan animasi apa, komik apa. dan motor magnetik sangat meyakinkan dalam menghasilkan tenaga baru yang bersih. tak caye cube search kat youtube. ade kompeni jepun dah buat dulu sebelum aku terpikir pasal QMPOG.

      aku ade rancang nak buat fusion ganerator. fusion tak sama macam nuklear yang lain. sebab konsepnya menggabungkan atom hidrogen dengan atom hidrogen dalam menghasilkan tenaga. bebanding nuklear yang bergantung dengan radioaktif decay dari atom yang berat macam uranium dan plutonium. tapi itu masih dalam perancangan.


      sunatullah tak berubah? sikit pon aku tak pahamla bro.

      Delete
  2. free energy, overunity, perpetual motion sangat controversial.
    banyak invention camni violate first law of thermodynamics.
    lawan hukum alam.

    http://www.youtube.com/watch?v=wnJpMX-GXcg

    ReplyDelete
  3. bro, bila nak kluar twin x 5 ni??? dah berjanggut menunggu ni....

    ReplyDelete
  4. Aslm bila Twinx 5 nak keluar?Dah 2018 ni atau paling tepat 22/11/2018.Dah lama sangat tangguhkan.

    ReplyDelete
  5. Entah. Pac ada masalah ke? Tau tak camne nak comtact dia? Sesiapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei dah 2020 pon still tak dgr khabar pasal twin x 5..

      Delete
  6. Asslm..xdk ap² brita ka psal twin x 5..lma tnggu brpa thun sdah brlalu..hmm~

    ReplyDelete
  7. Dah 2021 guys masih tiada lagi kabar berita twinX-5

    ReplyDelete
  8. ke pac sibuk ngan kerja luar

    ReplyDelete