Pages

Nuffnang Ads

Tuesday 26 July 2011

Majlis Pertemuan Penulis 2011 PTS Pop dan Komik-M


Salam dan selamat sejahtera kepade semue pengunjung blog pacuniverse. Banyak perkare yang dah berlaku  dalam minggu lepas. Ade yang suey, ade yang fuck dan ade yang cibai. Tapi disebalek kecibaian semue ni, ade yang best. Sabtu minggu lepas aku kunjungi opis pts selepas sekian lamenye tak datang. Tak silap aku dah lebeh 5 bulan kot tak datang. Aku bangon pukol 6 pagi supaye tak terlambat datang. Yelah, janji orang melayu ni memang bisenye lambat selalu. Untuk mengelakkan tergolong dalam kumpulan orang melayu yang berjanji macam melayu ni, aku sanggop bangon awal dan menunggu bas ditepi jalan pukol 7 pagi. Dan sampai di stesen komuter batu cave pade jam 915 pagi.
kuar aje dari stesen komuter batu cave dah ade permandangan macam ni. nice!

Dan berjalan kaki lebeh kurang 2.4km ke opis pts ditemani hujan renyai-renyai. Mother fucker. Time aku keluo aje time tula die nak hujan… padahal bukan selalu pon aku keluo. 2 minggu sekali aje. hamper sampai disimpang yang ade shell tu, ade kerete gen2 hon aku dari belakang. Rupenye itu encek wanzu. Die menompangkan aku teros ke opis pts dengan aku yang basah kuyop tu. Ade banyak perubahan, macam ade kerusi dengan meje rendah dekat ruang membace. Ade keratan akhbar berkaitan aktiviti pts dekat tepi bilik meeting. Dan yang paleng jelas ialah buku semakin banyak diruang bacaan itu. Maken produktif pts. Aku datang kesitu pon sebab dijempot untuk memeriahkan Jemputan Majlis Pertemuan Penulis 2011 PTS Pop. Dekat sini banyak input yang aku dapat terutame tentang penulisan nomik(novel-komik). Dan sekarang barulah aku tau kelemahan diri sendiri dalam berkarya. Dan disitu jugak barulah aku dapat klu, kenape dah berkarya 3 taon pon baru sekali aku dapat royalty. Ini disebabkan genre sci-fi dan fantasi memang kurang mendapat sambutan tempatan. Dalam kate laen, komik aku tak banyak yang terjual. Mother fucker. Banyak usul yang diketengahkan oleh tuan Azhar Abdullah (presiden pekomik) berkenaan imbuhan yang boleh pts pon boleh berikan kepada pengkarya selari dengan penghasilan komik. Bagi aku imbuhan sangat penting supaye dapat mendorong pengkarya mencepatkan pembikinan hasil karya. Yelah, kalau buat kerja tak Nampak duit, macam mane nak buat kerje rajin-rajin ye tak? Aku rase ini hal yang common sense dan tak perlu seseorang itu menjadi saintis roket untuk memikirkan hal berikot. Lepas tu barulah penyampaian anugerah pekomik bagi pekomik-m yang menag sepanjang taon 2009, 2010 dan 2011.
zool yang memenangi anugerah kategori kover terbaek 2011. kover twinx3 tu...
yeah! anugerah komik terbaek 2010! seb baek ade wakil dari komik-m...kalau tak malu aku.
yang ni plak anugerah komik hentai terbaek 2010.

Aku jugak dapat berjumpe dengan ramai kartunis dan novelis yang memang jarang boleh jumpe dalam 1 event, macam encek azhal Abdullah, kartunis tembakau, alif firdaus aziz, reja dan ramai lagi. Akan tetapi aku tak boleh lepak lame dengan diorang sebab tuning aku ajak keluar jalan-jalan petang tu. 

sesi bergambo beramai-ramai. memang wajib!

Tanpa membuang mase, aku membeli 2 naskah komik yang aku belom baca lagi, iaitu komik misi 10a dan komik antologi duit raya dari syurga. Lepas bersalam-salaman dengan mereke yang ade disitu, aku pon cau. Hujan turun lagi mase aku melepasi trafik light di shell itu sampaila aku sampai dekat stesen komuter batu cave. Jujur aku cakap, semue ni mother fucker. Lepas naek tren, aku sempai bace misi 10a laju-laju. Tau-tau dah sampai ke destinasi seterosnye di stesen UKM. Tunang aku jempot aku dan teros pergi ke summit usj. Tengok wayang citer transformer.

Transformer3
 Tiket pukol 11.55 malam. Yang laen dah full. Layan aje sekali sekala. Ingatkan best sangat, rupenye hampeh. Entah papeah… macam cibai punye muvi. Continuitinye tak bagos langsong. Lagipon aku tak paham dengan peranan pelakon perempuan (Rosie Huntington-Whiteley). Useless. Takde peranan langsong. Aku berpendapat kalau minah ni takde pon aku tak kesah. Lagi bagos. Sekirang-kurangnye muvi tu tak terisi dengan banyak sampah. So, nilah komen tranformer3 dari aku. Mengecewekan…


Lepas balek rumah, aku teros tido. Besok aku nak bace komik. Terpakse aku cuti melukes sehari. Sial…

No comments:

Post a Comment