Pages

Nuffnang Ads

Sunday 14 August 2011

Oury dan Barry

Salam dan selamat sejahtere. Entah kenape tibe-tibe minda aku tergerak nak bukak balek akaun ovi share aku. Naseb baek akaun maseh aktif. Dekat dalam akaun ovi ni memang banyak betol gambo aku upload terutamenye time mase aku keje dekat klang dulu (2009-2010). Belek punye belek album, terjumpe gambo lame. Yang paleng banyak sekali adelah gambo mase kerje dekat telok gadong, klang dulu.

nila opis dimane aku slalu stay back tu. bilek 2 orang mamat ni dekat sebelah belakang

Mase keje dekat situ aku ade kenal 3 orang asing. Sorang dari iran bername hameed. 2 orang lagi dari Guinea bername oury dan barry.
oury disebelah kiri. barry disebelah kanan. yang dekat tengah tu aku tak kenal.
Maklomla, mamat guinea ni takde rumah sewe. So diorang ni terpakse menompang 2 bilek kecik dekat dalam opis bos aku tu. Hidop diorang siang malam memang dekat dalam opis nila gamaknye… sian diorang. Kalau tak silap aku aku si barry ni dah tinggal selame 4 taon dekat Malaysia. Oury plak dah dok 2 taon kat sini. 2-2 orang dah boleh bercakap bahase melayu sket-sket. Kadang-kadang aku tergelak jugak bile dengo barry cakap bahase utara. bayangkanla, orang negro cakap bahase utara? tak pelik ke?
oury mengiklankan meeting room mereka

Dan disebabkan aku slalu stayback (nak jimat duet), aku jadi kawan rapat plak dengan 2 orang mamat negro ni. Kalau nak kuar makan malam diorang ajak, nak sahur diorang ingatkan aku, dan aku jugak adela tolong diorang sket-sket bab computer ni. Ade gak diorang soh design label untuk produk diorang sampai dorang tawarkan aku paymen RM100 untuk 1 design. Tapi tak sanggop plak aku nak ambek… dahla dok 1 opis plak tu. Last-last aku mintak diorang belanje makan malam aje. Hahaha.
barry yang selalu dok stayback ngan aku sampai pukol 2 pagi.

Biasenye kalau aku ikot diorang makan malam, diorang ni akan bersembang pasal isu politik dinegare asal diorang,  kanaikan harge barang di sini (Malaysia), agama, pengganas, teori konpirasi, sains dan macam-macam lagi. Pernah due mamat negro ni bersembang pasal bola sepak sampai bergadoh dalam opis malam-malam… tak paham betol aku ngan diorang ni.
diorang berdue ni kalau bersembang aje mesti bunyinye macam nak bergadoh.

aku, barry dan tan teck hwa (salah sorang artis komik-M)

Yang aku puji 2 orang ni, bile bab kerje memang sirius habes. Bertungkos lumos diorang menjual dan mempromosikan produk diorang. Bukan macam kite (orang Malaysia tak kirela india ke melayu ke cina ke, same aje) kejap-kejap online, masok facebook. Keje tak siap-siap. Tapi 2 orang mamat dari guinea ni memang sirius habes mase bekerje.
antare produk yang diorang jual, minyak kelapa sawit, gula, sarung tangan pembedahan, produk tenusu dan tayar kereta.

Anyway, aku memang mudah berurusan dengan diorang ni walaupon aku sering bersembang sambel mencarot (dalam bahase inggeris). Contohnye bile oury ajak aku makan malam
Oury: hey man, let’s go makan.
(Sambil buat isyarat tangan untuk makan)
Aku: allright, lets go fuckin’ eat! Then both of you can suck my dick”. 

Maghah teros due orang mamat negro tu.

Oury: hey man, why do you say that? Are you insulting us?
Aku: What do you expect me to say? Both of you are too serious!

Akhirnye art director aku, kawan-kawan opis ngan negro due orang tu ikot mencarot jugak macam aku. Hahaha… what the fuck? Kalau korang tak percaye, cube tengok video ni. Betape kuatnye pengaroh aku kat diorang. Well… ni kan Malaysia. Hahaha.


Dah lame tak jumpe diorang ni. Lepas siap komik twin-x#4 aku ni, aku nak pi klang kejapla. Sembang-sembang dengan diorang. Hehehe.

No comments:

Post a Comment