Pages

Nuffnang Ads

Saturday 13 August 2011

Riview Space Battleship Yamato


Salam dan selamat sejahtera kepade semue. Aku baru lepas tengok muvi space battleship yamato. Aku ambek mase 15 jam untuk downlod muvi ni. Padahal saiznye 1.4gb aje... muvi ni kuar 1 disember taon lepas. Mase tu aku maseh bekerje dekat cyberjaya dan curik-curik tengok trailernye dekat youtube. Memang gempak gile die punye trailer. Dahla ade lagu dari steven tyler (aerosmith) bertajok [love lives] mengiringi trailer. Memang gempak habes!!
yamato, hashin!

Memang tak disangke yang muvi jepon ade kualiti yang setanding dengan muvi US. CGInye pon gempak gile babi setan toyol. Storyline pon okeyla... critenye bertempat pade taon 2199. bumi telah diserang oleh makhluk asing bernama [gamilas] bermula pada 5 taon sebelomnye. Serangan berikot telah menyebabkan keadaan atmosfera bumi bertukar menjadi beracun dan beradiasi. Hal ini telah memaksa manusia untuk tinggal didalam tanah sebelum menunggu kepupusan. Dalam masa yang same manusie telah menentang serangan gamilas, sampai takde harapan lagi untuk manusie menang.
penempatan baru manusia
manusia menyerang balas gamilas

Pade 1 hari sorang bekas pilot, susumu kodai terjumpe kapsul yang dihantar dari planet [iskandar] yang memberitahu manusia boleh hilangkan radiasi yang merbahaya itu skali gus. Nak dapat alat ni, kenela pergi ke planet iskandar. United nation of space administration membina kapal baru yang bernama yamato dengan enjin wave-motion. Ia membolehkan kapal angkasa itu terbang ke iskandar dalam tempoh yang singkat dan mendapatkan alat anti-radiasi.
aksi-aksi sebelom diorang pacnelem bersame

Dalam muvi ni aku dapati, ade sket hentai diantare susumu kodai ngan yuki mori. Aku ingat diorang ni pacnal jugakla last-last. Damn shit burok perangai. Naseb baek dapat amoi lawo. Lepas pacnal, diorang teros sampai ke planet iskandar. Rupe-rupenye planet iskandar dengan planet gamilas ni same. Cume belah lain-lain (boleh plak macam tu).
Lepas bertempor dengan banyak alien, akhirnye mereke berjaye mendapatkan formula anti-radiasi tu, yang dimasukkan ke dalam badan yuki mori. Pengembaraan sejauh 148,000,000 tahun cahaya dalam masa 78 hari ke planet iskandar...? kurang meyakinkan kecuali pakai worm-hole.
planet iskandar
planet gamilas

Pertarungan akhir berlangsong di sistem suria berdekatan bumi, dan bumi berjaya diselamatkan. Aku tak mau citer detail pasal citer ni sebab tak nak spoil bagi yang belom tangok. Kalau citer detail memang korang akan fucked nanti selepas mengetahuinye. 
senjata utama yamato. wave-motion canon, charging!

serangan terakhir yamato

Hahaha... Anyway, muvi ni antare sci-fi yang menarik bagi aku. Korang macam mane plak? Tengok jangan tak tengok.

1 comment:

  1. Cerita ni best, tapi finale dia drama swasta menyayat hati tahap dewa-dewa Yunani melampau. Dah lah lama pulak tu.

    Terus jatuh standing cerita ni.

    ReplyDelete